ECONOMIC

1500 de antreprenori din ţară şi de peste hotare, aşteptaţi la ediţia din acest an a „Moldova Business Week”

post-img

„Procesul de atragere a investiţiilor şi luare a deciziei este unul îndelungat şi deloc simplu. Pentru ca un investitor de talie internaţională să vină pe piaţa Republicii Moldova, este nevoie ca un şir întreg de paşi să fie parcurşi, iar investiţia acestuia să fie securizată.

Agenţia de Investiii asigură acoperirea a 4 etape din cele 7 ale procesului investiţional şi serveşte drept platformă multifuncţională. Printre instrumentele de promovare a ofertei de ţară, utilizate de Agenţie, se regăsesc forurile, misiunile de afaceri, şedinţele tehnice şi sesiunile de B2B. În context, “Moldova Business Week” este cea mai importantă rampă de comunicare, care acoperă toate sectoarele strategice şi serveşte în multe cazuri drept factor decizional în lansarea unei afaceri în Republica Moldova.

În urma organizării acestui eveniment în 2018, dar şi drept rezultat al unui an de activitate a Agenţiei, 9 mari investitori au decis să se lanseze în ţara noastră – reprezentanţi ai mediului de afaceri din Germania, Spania, Ungaria, SUA, China, Italia şi Cehia. Aceştia investesc în sectoare precum industria uşoară, agrifood, ITC, energetică, medicină şi infrastructură de transport. Totodată, 4 companii localizate în Belgia, Portugalia, Japonia şi Olanda sunt la etapa finală de pre-lansare, iar alte aproape 20 –  în proces de identificare a locaţiei.  Astfel, avem mari aşteptări şi de la ediţia din acest an.”, a declarat Rodica Verbeniuc, director general, Agenţia de Investiţii.

Prezentarea a avut loc în contextul desfăşurăriii, în perioada 13-16 noiembrie, la Chişinău, a celei de-a VI-a ediţii a „Moldova Business Week” – cel mai important eveniment de business din Republica Moldova.

La eveniment sunt aşteptaţi peste 1500 de antreprenori, investitori, importatori şi finanţatori. Agenda „Moldova Business Week” din acest an, va include sesiuni cu peste 160 de speakeri, dintre care peste 41 de experţi internaţionali, nume notorii, din 15 ţări vor discuta despre oportunităţile şi provocările sectoarelor strategice şi a celor de nişă, care generează valoare adăugată înaltă.

Alături de tradiţionalele paneluri de discuţii, dedicate industriei agroalimentare, turismului şi sectorului TIC, „Moldova Business Week - 2019” va aduce în prim plan potenţialul neexplorat al industriilor creative şi al producţiei TV/cinematografice, precum şi cel al industriei agroalimentare ecologice şi al energiei regenerabile.

Potrivit Doinei Nistor, director al Proiectului de Competitivitate din Moldova, poziţionarea Republicii Moldova ca locaţie premium, ţară producătoare de mărfuri şi servicii cu valoare adăugată înaltă, este foarte importantă în atragerea de investiţii.

„Suntem bucuroşi că pe lângă industriile tradiţionale, la ediţia din acest an vom aborda şi industriile cu potenţial nevalorificat. Aici facem referire la sectorul IT, inteligenţa artificială şi digital city. Pentru industria uşoară, vrem să ţintim branduri premium, să dezvoltăm brandurile proprii, nu doar să creăm haine pentru mărci mass-market.”, a precizat Doina Nistor.

„Am susţinut toate ediţiile “Moldova Business Week” motivaţi de dorinţa de a contribui la valorificarea unei platforme, care pune faţă în faţă oamenii de afaceri din Moldova şi din alte ţări şi care contribuie la dezvoltarea economiei naţionale. Evenimentele precum MBW sunt foarte importante,  pentru că reuşesc să unifice toate domeniile strategice care ar impulsiona dezvoltarea Republicii Moldova.”, a menţionat Sergiu Harea, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie.

Evenimentul nu poate fi ratat nici de antreprenorii locali, care îşi propun să-şi internaţionalizeze business-ul, să cunoască noile tendinţe în abordarea parteneriatelor externe, să identifice noi clienţi sau pieţe de desfacere. Accesul la conferinţă este liber pentru toţi doritorii, în baza înregistrării prealabile obligatorii pe pagina oficială a evenimentului www.mbw.md (până pe 10 noiembrie 2019). Până în acest moment,  evenimentul înregistrează participanţi  şi delegaţii din 24 de ţări, printre care – România, Italia, Germania, Israel, Rusia, China, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Polonia, Bulgaria, Franţa, Olanda, India, Canada, SUA, Iordania, Ungaria şi, bineînţeles, Republica Moldova.

Datele BNM arată că anul trecut influxul net de capital sub formă de investiţii străine directe a constituit peste 196 de milioane dolari SUA, în creştere cu 31,3% faţă de 2017. Investiţiilor din UE le revin 84,5 %, în timp ce investiţiilor din CSI - 6%.