Speranţă în tratarea cancerului. Creatorii serului anti COVID-19 AstraZeneca au dezvoltat un vaccin terapeutic împotriva cancerului

Oamenii de ştiinţă ce au dezvoltat vaccinul anti-COVID AstraZeneca au folosit aceeaşi tehnologie pentru a încerca să dezvolte un vaccin terapeutic împotriva cancerului. Vaccinul a înregistrat rezultate promiţătoare ce au fost observate în studiile efectuate pe animale.

Cercetătorii de la Institutul Jenner de la Oxford şi Institutul Ludwig pentru Cercetarea Cancerului au proiectat un vaccin terapeutic cu două doze împotriva cancerului folosind tehnologia folosită în vaccinul anti-COVID, au spus oamenii de ştiinţă într-un studiu publicat în Journal for ImmunoTherapy of Cancer.

Vaccinul urmează să intre în etape de studiile la om în acest an, după ce studiile la şoareci au arătat o reducere a dimensiunii tumorii şi o rată de supravieţuire îmbunătăţită.

Cercetarea privind vaccinurile a avansat în urma pandemiei, oamenii de ştiinţă şi guvernele au lucrat mai repede decât oricând şi cu resurse mai mari pentru a încerca să găsească vaccinuri care ar ajuta la oprirea virusului. Succesul în dezvoltare vaccinurile anti-COVID a crescut încrederea în abordare şi a altor boli precum cancerul.

Vaccinul terapeutic împotriva cancerului dezvoltat de Unuiversitatea Oxford foloseşte vectorul utilizat şi în vaccinul anti-COVID, pentru una dintre doze, pentru a transporta codului genetic care ajută organismul să vizeze două proteine ​​prezente pe suprafaţa multor tipuri de celule canceroase. S-a demonstrat că tehnologia vaccinurilor generează răspunsuri puternice ale celulelor T, care sunt necesare pentru combaterea tumorilor.

„Această nouă platformă de vaccinuri are potenţialul de a revoluţiona tratamentul cancerului”, a spus Adrian Hill, directorul Institutului Jenner. La studiul în stadiu incipient vor participa 80 de pacienţi cu cancer pulmonar.