În trecutul său, galaxia Andromeda a înghiţit cel puţin alte două galaxii

Galaxia Andromeda este „vecinul comic” al Căii Lactee, galaxia în care se află Pământul.

Astronomii au descoperit că, în trecutul său, galaxia Andromeda a înghiţit cel puţin două alte galaxii, adâugând stelele şi celelalte obiecte aflate în interiorul acestora la masa proprie. Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au capacitatea de a identifica stelele care s-au format în alte galaxii şi care au fost „furate” de către Andromeda, notează Science Alert.

Faptul că o galaxie mare ajunge să îşi consume treptat vecinii nu reprezintă o surprinză pentru oamenii de ştiinţă sau un eveniment neobişnuit pentru Universul nostru. Totuşi această descoperire este importantă deoarece oamenii de ştiinţă au putut stabili faptul că au avut loc multiple coliziuni de-a lungul timpului.

„Am depus eforturi pentru a descoperi resturile stelare ale acestor galaxii mai mici după ce acestea sunt distruse. Pe măsură ce construim o imagine a obiectelor din discul galaxiei, o putem compara cu modelele noastre teoretice, pentru a vedea astfel cu adevărat cum se formează galaxiile”, a explicat astrofizicianul Geraint Lewis de la Universitatea Sydney.