SOCIAL

Circa 14 mii de consumatori ACC au utilizat anul trecut platforma de autocitire a datelor

post-img

Circa 14 mii de consumatori conectaţi la serviciul centralizat de alimentare cu apă din municipiul Chişinău au utilizat anul trecut platforma de autocitire a datelor apometrelor. Consumatorii pot transmite indicii contorului specialistului întreprinderii „Apă-Canal Chiţinău” la telefon, prin SMS sau prin intermediul reţelelor de socializare Viber, WhatsApp, Telegram etc., transmite IPN.

Pentru a evita facturarea unui consum estimat, furnizorul îndeamnă consumatorii să utilizeze platforma de autocitire, inclusiv pentru a raporta consumul până la sfârşitul acestei luni. Astfel, consumatorii vor plăti pentru consumul real din luna respectivă. Indicii transmişi vor constitui baza de calcul a emiterii facturii.

Transmiterea lunară a indicilor apometrelor, amplasate la fiecare loc de consum, se face conform condiţiilor termenelor precizate de către furnizor în factură. Cei mai mulţi consumatori – aproape zece mii – au efectuat anul trecut apeluri telefonice, iar ceilalţi au transmis mesaje prin Viber, WhatsApp, Telegram dar şi SMS.

Consumatorii casnici din apartamente, pentru transmiterea datelor apometrelor, pot apela numărul de telefon: 062100679. Consumatorii casnici din sectorul particular: 060001663. Alţi consumatori – agenţi economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative – urmează să apele la numărul de telefon: 062100729.

Pentru a transmite corect indicii contorului, consumatorii trebuie să citească doar cifrele de culoare neagră de pe ecranul apometrului, de la stânga la dreapta, începând cu primul număr. Valoarea rezultată constituie numărul total de metri cubi de apă înregistraţi de apometru în momentul efectuării citirii. Cifrele de culoare roşie arată subdiviziunile unui metru cub (sute de litri, zeci de litri, litri) şi nu trebuie citite.