SOCIAL

Hai La Mine Acasă: Juriul a selectat câştigătorul concursului de promovare a Republicii Moldova ca destinaţie turistică

post-img

În perioada 1 august - 10 septembrie 2019, diaspora basarabeană a participat la campania „HAI LA MINE ACASĂ” şi a invitat prietenii de peste hotarele ţării să viziteze Republica Moldova.

Campania „Hai la mine acasă!” îndeamnă moldovenii să-şi cunoască ţara, să o exploreze, pentru a putea, ulterior, să o promoveze printre prietenii lor, invitându-i în ospeţie, aşa cum sună şi sloganul turistic al ţării #FiiOaspeteleNostru. Participanţii la campanie au fost îndemnaţi să-şi împărtăşească experienţele prin video-uri şi fotografii pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram, utilizând hashtag-urile #hailamineacasa şi #beourguest.

În puţin peste o lună, în cadrul campaniei s-au generat peste 600 de poze şi videoclipuri, iar ambasadorii acesteia - Nata Albot , Mişa Turcanu şi Adrian Ursu au oferit zeci de sfaturi şi recomandări de experienţe turistice în Moldova, care au adus campania la peste 300 mii de interacţiuni directe. Mai multe instituţii media locale s-au aliniat campaniei şi au publicat articole despre program şi destinaţiile turistice. Juriul, format din ambasadorii campaniei, reprezentanţii Asociaţiei Naţională de Turism Receptor şi Intern şi ai Proiectului de Competitivitate din Moldova finanţat de USAID, Guvernul
Suediei şi UK aid, au ales 12 cei mai creativi, activi şi pasionaţi participanţi, care vor fi premiaţi cu cadouri cu logo-ul Moldovei, „Pomul Vieţii”, vinuri legendare şi noi experienţe.

Marea câştigătoare a fost desemnată Olga Bostan, care a primit premiul mare: un weekend pentru 2 persoane la orice vinărie din ţară* cu cazare, activităţi turistice şi mese incluse.

Olga locuieşte la moment în Olanda şi în august a invitat doi prieteni pentru a vizita Republica Moldova natală: belarusul Ilya şi italianul Matia. Aventurile lor în Moldova au început cu un master-class în pregătirea colţunaşilor cu cartofi, ghidat de mama Olgai, mâncatul fructelor din gradina bunicii, degustări de băuturi tradiţionale. Apoi a urmat o vizită în Gagauzia, la Vinăria Comrat, explorarea Transnistriei, şi, la încheiere, o plimbare cu kayak-ul pe râul Nistru. Din mărturiile oaspeţilor nu a fost loc pentru plictiseală în agenda turistică oferită de câştigătoarea campaniei.

Diana Lazăr, vice director, Proiectul de Competitivitate din Moldova al USAID, Guvernul Suediei şi UK aid: „Rezultatele campaniei au depăşit aşteptările noastre, demonstrând o participare activă a cetăţenilor din diasporă în promovarea ţării noastre ca destinaţie turistică. Rolul pe care îl joacă aceşti ambasadori în promovarea potenţialului turistic emergent al Republicii Moldova ne-a convins să continuăm această campanie şi în cadrul Zilei Naţionale a Vinului, un eveniment emblematic pentru Moldova.”

Emilian Dzugas, Preşedinte ANTRIM: „Această campanie s-a dovedit a fi un succes al parteneriatul civic dintre sectorul de turism, formatorii de opinie, diasporă şi autorităţi. Rolul Poliţiei de Frontieră în informarea diasporei şi a turiştilor străini despre destinaţiile turistice din Republicii Moldova a fost unul substanţial, contribuind la sporirea vizibilităţii acestei campanii. Pe viitor, ne propunem să diversificăm ghidul turistic, disponibil acum în versiunile română, rusă şi engleză, şi în alte limbi, îl vom promova on-line pentru a atrage şi a facilita accesul turiştilor la informaţii despre atracţiile turistice din Moldova.”

Alţi 11 participanţi, autorii celor mai interesante postări, vor primi seturi-cadou.