SOCIAL

Proiect pentru interzicerea maşinilor Euro 1 şi Euro 2 în Bucureşti. Vehiculele poluante ar putea circula doar noaptea

post-img

Fără maşini Euro 1 şi 2 în Capitală. Un consilier general a iniţiat un proiect prin care vrea să elimine vehiculele care sufocă Bucureştiul. Acelaşi proiect prevede interzicerea autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 până în 2021.

Excepţie fac autovehiculele de transport în comun, salvările, adică maşinile care îndeplinesc sarcini publice. Ecologiştii cred că această măsură nu rezolvă problema poluării, pentru că, de fapt, cei exceptaţi de la regulă elimină cele mai multe noxe.

 

Maşinile Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea acces în Capitală de la 1 ianuarie 2019 dacă proiectul va fi votat de Consiliul General.

Doar puţini dintre poluatorii pe patru roţi se vor opri însă la porţile oraşului. "Undeva în jur de 10%. Sunt în jur de două milioane de autoturisme înmatriculate în Bucureşti" – Lucian Iliescu, iniţiatorul proiectului, consilier general PMP.

Interzicerea circulaţiei se va face în intervalul orar 06.00 – 22.00, dar vor putea circula noaptea, arată proiectul.

În această categorie intră şi maşinile utilitare, dar şi taxiurile. Este o practică întâlnită şi în alte oraşe europene.

Cei care nu vor respecta aceste prevederi vor putea primi amenzi de 2.000 de lei. "În ceea ce priveşte maşinile Euro 3, acestea ar urma să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021", precizează Dragoş Porojnicu, jurnalist TVR.

Fac excepţie de la această restricţie maşinile care îndeplinesc sarcini publice: autobuzele RATB, ambulanţele, masinile diplomaţilor sau cele ale persoanelor cu handicap.

Părerile specialiştilor sunt nuanţate.

Potrivit Oficiului European de Statistică, în 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureştiului se declarau multumiţi de calitatea aerului şi doar 31% de nivelul de zgomot din oraş.