ECONOMIC

Vinurile basarabene înregistrează tot mai multe succese pe plan international

Vinurile basarabene înregistrează tot mai multe succese pe plan international. Două dintre acestea sunt incluse, în premieră, în Cartea de Vinuri a unui restaurant cu o stea Michelin din Seul, capitala Coreei de Sud. Decizia de a le include în cartea vinurilor aparţine unui sommelier renumit, inclus în top trei al celor mai buni specialişti din Coreea de Sud.

Succesul înregistrat vine la scurt timp, după ce anul trecut, un grup format din mai mulţi somelieri au efectuat o vizită de studiu în Republica Moldova. Vinificatorul basarabean a fost şi el de câteva ori în Coreea de Sud şi a făcut degustări şi prezentări de vinuri, inclusiv şi la acest restaurant situate într-un zgâriei-nori din Seul.

„Tot aşteptam ziua în care bucătarul- sef, de obicei el ia această decizie, să dorească, în prmiul rând să ia un vin din Moldova în meniu şi, cu atât mai mult mă bucură că s-a hotărât să fie două vinuri din gama noastră şi este o mare realizare şi o onoare pentru noi că am ajuns într-un restaurant atât de renumit, în special în Coreea de Sud”, a declarat  ION LUCA vinificator.

Este vorba despre cupaje de vinuri albe şi roşii din soiuri autohtone.

„Vinul alb este un cupaj din feteasca albă şi fetească regală. Noi am fost primii care am venit cu acest cupaj în Republica Moldova, de când avem acest vin, an de an, recolta noastră a fost medaliată la dievrse concursuri internaţionale. Vinul roşu este un cupaj de pinot noir şi rară neagră, sunt soiuri autohtone, pe care noi încercăm de mulţi ani să le promovăm pe pieţele internaţionale”, a spus Ion Luca.

În restaurantul coreean cele două vinuri moldoveneşti nu sunt chiar ieftine şi preţul poate depăşi 50 de dolari pentru o sticlă. Succesul pe piaţa coreeană se datorează eforturilor vinificatorilor reuniţi sub umbrela brandului de ţară "Vinul Moldovei. O legendă vie", susţinut de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului. Succesul este important în condiţiile în care ţările asiatice, inclusiv Coreea de Sud, fac parte din categoria pieţelor netradiţionale de export pentru vinurile îmbuteliate, cu o valoare adăugată înaltă.

„Instituţia noastră participă foarte activa la atragerea sau la invitaţia diferitor lideri de opinie, oameni care influenţează consumul vinului în ţările de origine, cum ar fi somelieri. Am promovat cultura, gastronomia, calitatea vinului moldovenesc şi care au lăsat o amprentă asupra lor şi intrând la ei în ţară ei comunică, devin ambasadorii vinului Moldovei printe consumatorii din aceste ţări”, a precizat GHEORGHE ARPENTIN director, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului.

În prezent, şapte companii din Republica Moldova exportă vinuri pe piaţa sud-coreeană, cu o valoare totală de 3,5 milioane de lei moldoveneşti.