SOCIAL

Ambasada Chinei a donat 26 de laptopuri în cadrul campaniei „Donează un computer pentru educaţie”

post-img

Ambasada Republicii Populare Chineze a donat 26 de laptopuri cu soft licenţiat în cadrul campaniei „Donează un computer pentru educaţie”. Recepţia a avut loc astăzi la Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, cu participarea ministrului Educaţiei, Culturii şi Cercetării Igor Şarov şi a Ambasadorului Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Populare Chineze în Republica Moldova Zhang Yinghong.

În cadrul întrevederii, ministrul şi-a manifestat recunoştinţa pentru suportul oferit de Guvernul chinez cetăţenilor Republicii Moldova: 

„Apreciez că în aceste condiţii dificile pentru toată lumea sunteţi alături de noi cu această donaţie. Trebuie să menţionez că ne-aţi fost alături întotdeauna, începând de la încheierea Acordului între Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul Republicii Populare Chineze, datorită căruia mai mulţi tineri moldoveni au primit burse de studii. Nu putem uita nici de sprijinul pe care l-aţi oferit la organizarea celor mai mari evenimente culturale din Republica Moldova. Vă spun un mare „mulţumesc” în numele ministerului pe care îl conduc, în numele guvernului şi al cetăţenilor, dar, în special, în numele elevilor care vor beneficia de ele.” a subliniat Igor Şarov.

De cealaltă parte, ambasadorul chinez şi-a manifestat deschiderea pentru continuarea cooperării bilaterale între cele două state, îndeosebi în această perioadă: „Republica Populară Chineză şi Republica Moldova au avut întotdeauna o colaborare prietenoasă. Ştim că studiul la distanţă este esenţial în aceste timpuri, de aceea Ambasada Chinei îi sprijină pe cei care au nevoie. Prin această contribuţie, dorim să asigurăm măcar o clasă de elevi cu acces la studii online.” a declarat Zhang Yinghong.

Aceste 26 de laptopuri vor fi distribuite în instituţiile de învăţământ printr-o hotărâre de guvern împreună cu alte donaţii realizate în această perioadă de către partenerii Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării.